Znate li tko se javlja kada nazovete 193? Što ako zovete s mobitela ili s fiksne linije? A što kada nazovete 112? Donosimo pregled kako funkcionira sustav dojave požara i drugih hitnih intervencija na području Liburnije.
Kad zovete 193 s MOBITELA…
Na poziv upućen s mobilnog telefona na broj 193, javlja se dežurni operativni vatrogasac u Županijskom vatrogasnom operativnom centru Rijeka (ŽVOC Rijeka). Ovisno o prirodi dojave i lokaciji intervencije, oni mogu:
-
poziv odmah preusmjeriti nama u Opatiju,
-
ili sami zaprimiti sve informacije, pa ih onda prenijeti JVP-u Opatija.
U svakom slučaju, poziv je obrađen brzo i usmjeren na pravu adresu.
Kad zovete 193 s FIKSNE LINIJE…
Za područje Liburnije, velika većina poziva upućenih s fiksne mreže na broj 193 dolazi direktno u Vatrogasni operativni centar Opatija (VOC Opatija).
Ali! Zbog tehničkih ograničenja pojedinih operatera, manji dio poziva s fiksne mreže možda ipak završi u ŽVOC-u Rijeka, odakle ih operateri prosljeđuju u Opatiju. Iako to može biti nekoliko sekundi duže, građani mogu biti sigurni da će dojava uvijek doći do nadležne službe.
Broj 112 – sve hitne službe na jednom mjestu
Pozivom na 112, bilo s mobitela ili fiksne linije, doći ćete do Županijskog centra 112 u Rijeci, koji djeluje kao regionalni centar za Primorsko-goransku, ali i za nama susjedne županije. Ovaj centar je koordinativni, a ne zapovjedni – to znači da ne upravlja intervencijama, ali ih usmjerava pravim službama u najkraćem mogućem roku.
Centar broji 16 djelatnika koji rade 0–24, sedam dana u tjednu. Riječ je o stručnjacima različitih profila koji su obučeni da procijene situaciju i alarmiraju sve potrebne službe.
Brojevi interventnih službi u Hrvatskoj
📞 112 – Jedinstveni broj za sve hitne službe
📞 192 – Policija
📞 193 – Vatrogasci
📞 194 – Hitna medicinska pomoć
📞 195 – Spašavanje na moru
📞 1987 – HAK / Pomoć na cesti
Kako se ponašati kada zovete vatrogasce i druge hitne službe?
Pozivatelj ima ključnu ulogu u prvoj fazi intervencije! Evo nekoliko osnovnih smjernica:
- Ostanite smireni – panika otežava komunikaciju.
- Predstavite se – recite Vaše ime i prezime.
- Recite točnu adresu – gdje je potrebna intervencija?
- Jasno opišite što se događa – npr. što gori, gdje, je li se čula eksplozija…?
- Ne prekidajte razgovor dok Vam dispečer to ne kaže.
- Ne koristite telefonsku liniju dok vatrogasci (ili druge hitne službe) ne dođu na mjesto događaja – za slučaj da Vas dispečer treba povratno nazvati za dodatne informacije.
- Omogućite pristup – uklonite vozila s pristupnih prolaza, otvorite vrata, dočekajte vozila žurnih službi.
- Povežite se s voditeljem intervencije – da im prenesete važne informacije.
I još nešto važno za kraj…
Danas svi nosimo mobitel sa sobom i to je dobro – jer u hitnim situacijama poziv žurnim službama spašava život. Ali nikako ne pokušavajte kontaktirati vatrogasce ili druge žurne službe putem Facebooka, Vibera, WhatsAppa i sličnih servisa jer nitko ne dežura kraj aplikacija! Jedina ispravna opcija je – zvati telefonom.
U slučaju potrebe – zovite. Mi smo tu za vas. Za sve informacije i upite koji ne kvalificiraju kao vatrogasna hitnoća, slobodno nam se javite na broj telefona 051/271-800.
Više savjeta o prevenciji i postupanju u hitnim slučajevima pronađite ovdje.